آیت‌الله جنتی در انتخابات شرکت کرد بیش از ۵۵ هزار نفر تا ظهر امروز در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای دادند (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس‌جمهور رأی خود را به صندوق انداخت + ویدئو ترکیه ادعای اسرائیل درباره برداشتن تحریم تجاری را رد کرد حجت‌الاسلام صدیقی: تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت فرماندار مشهد: مشکلات دستگاه‌های احراز هویتی برخی از شعب، لحظه‌ای بوده است | انتخابات بسیار روان، آرام، باشکوه و سالم در حال برگزاری است دیدار چهره به چهره زائران و مجاوران حرم رضوی با رئیس قوه قضاییه در نماز جمعه مشهد (۲۱ اردیبهشت) آیت‌الله علم‌الهدی: نامه رهبر معظم انقلاب، مبنای نهضت ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکاست | هم‌زبانی دانشجویان آمریکا با ملت ایران قالیباف: رأی و شرکت در انتخابات یک حق قطعی مردم است دیدار رئیس جمهور با آیات عظام قم | توضیحات رئیسی در خصوص اقدامات دولت برای بهبود معیشت مردم «پوتین» نخست‌وزیر جدید روسیه را معرفی کرد درگیری‌های شدید در شمال و جنوب نوار غزه آغاز شد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) لیست شعب اخذ رأی در مشهد + آدرس آیت‌الله علم‌الهدی: حضور در مرحله دوم، تکمیل انتخابات است | سرنوشت هیچ‌کس در این کشور جدا از سرنوشت جامعه نیست + فیلم رئیس کمیته اجرایی انتخابات مشهد: با آسیب شناسی مرحله اول انتخابات، دور دوم را برگزار کردیم | روند برگزاری انتخابات مشهد، در اتاق وضعیت رصد می‌شود وزارت خارجه پاکستان خط لوله گاز ایران را اولویت خود عنوان کرد هلاکت چهار نظامی صهیونیست در رفح با چه مدارکی می توان در انتخابات شرکت کرد؟ حمله موشکی از لبنان به الجلیل در شمال اراضی اشغالی سخنگوی شورای نگهبان: انتخابات تا ساعت ۱۸ ادامه دارد + فیلم
سرخط خبرها

زنی که قصد جلوگیری از اهانت به قرآن را داشت توسط پلیس سوئد بازداشت شد + فیلم

  • کد خبر: ۱۷۹۸۰۵
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
زنی که قصد جلوگیری از اهانت به قرآن را داشت توسط پلیس سوئد بازداشت شد + فیلم
یک تبعه عراقی که چندین بار جنایت آتش زدن قرآن کریم را مرتکب شد، امروز هم با حمایت پلیس سوئد این اقدام موهن را تکرار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسئولان سوئد در اقدامی موهن برای چندمین بار متوالی، به سلوان مومیکا تبعه عراقی ساکن در این کشور اجازه دادند قرآن کریم را آتش بزند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، مومیکا این بار، قرآن مجید را در برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم آتش زد و به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران اهانت کرد.

مومیکا همچنین در ادامه اقدامات جنایت‌بار خود، قرآن کریم و پرچم عراق را لگدمال کرد و سلوان نجم یکی از تبعه‌های عراق هم به وی در این جنایت کمک کرد. یک زن که در میان افراد حاضر در این محل بود، تلاش کرد با کپسول آتش‌نشانی، قرآن آتش گرفته را خاموش کند، ولی پلیس سوئد وارد عمل شد و این زن را بازداشت کرد.  

مومیکا و نجم محل جنایت را با یک خودروی زرهی متعلق به پلیس سوئد ترک کردند و چندین خودرو و صد نفر از عناصر پلیس این کشور، این دو فرد را همراهی کردند.

در ماه‌های گذشته اهانت به قرآن چندین بار در دانمارک و سوئد تکرار شده است. این موضوع موجب خشم کشور‌های جهان اسلام شده که از این دو کشور خواسته‌اند این اقدامات را متوقف کنند.

در دانمارک شنبه گذشته تعدادی از اعضای یک گروه راست‌گرای افراطی اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن در برابر سفارت ترکیه در کپنهاگ کرده و سپس به سوی سفارت عراق در پایتخت دانمارک حرکت کرده و در آنجا نیز قرآن را آتش زدند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که چند روز قبل‌تر لارس راسموسن، وزیر خارجه دانمارک در گفتگو با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر مدعی شده بود که این اقدامات غیرمسئولانه بیانگر ارزش‌های جامعه دانمارک نیست و «دولت این کشور در حال حاضر در حال اتخاذ اقدامات و صدور قوانینی است که از تکرار چنین رویداد‌های تأسف‌بار جلوگیری کند».

در سوئد این اقدامات  باعث ایجاد یک بحران دیپلماتیک برای سوئد شده و تظاهرات‌هایی را در چندین کشور به همراه داشته که خواستار تحریم کالا‌های سوئدی شده‌اند.

اهانت به قرآن همچنین مسئولان سوئد را به هشدار درباره افزایش تهدید‌های امنیتی علیه منافع این کشور وادار کرده است. چند روز پیش یک مقام ارشد سوئدی گفت سوئدی‌های خارج از کشور و مشاغل مرتبط با سوئد «باید هوشیاری و احتیاط بیشتری به خرج دهند.»

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->